уторак, 4. октобар 2011.

Prava ljubav



Za Mozisa Mendelsona, djedu čuvenog njemačkog kompozitora, nikako ne bi moglo da se kaže da je bio lijep čovjek. Imao je prilično nisku figuru i bio je groteskno povijen u leđima. Jednoga dana otišao je u Hamburg u posjetu trgovcu koji je imao prelijepu kćer Frumtje. Mozis se beznadežno zaljubio u nju. Međutim, Frumtje je, zbog njegovog nakaznog izgleda, osjećala odbojnost prema njemu.

Kada je došlo vrijeme za odlazak, Mozis je skupio hrabrost i popeo se stepenicama do djevojčine sobe da bi poslednji put s njom porazgovarao. Ona je bila vizija nebeske ljepote i zbog toga što je odbijala da ga pogleda, osjećao je duboku tugu. Poslije nekoliko pokušaja da započne razgovor, Mozis je stidljivo upitao:
- Da li vjerujete da se ljudi vjenčavaju na nebesima?
- Da - odgovorila je ne podižući pogled. - A vi?
- Ja vjerujem - glasio je njegov odgovor. - Znate, kada se na nebesima rodi dječak, Gospod objavi kojom će se djevojkom oženiti. Kada sam se ja rodio, meni su pokazali moju buduću mladu. Zatim je Gospod dodao: "Tvoja žena biće grbava." Od tada sam glasno izgovarao:"O, Bože, grbava žena biće prava tragedija. Molim ti se, Gospode, daj meni grbu a nju ostavi da bude lijepa".

Na to ga je Frumtje pogledala pravo u oči i protresla ju je jeza od nekog dubokokg osjećanja. Ustala je i pružila Mendelsonu svoju ruku. Kasnije mu je postala veoma privržena supruga.

izvor: www.leptirica.com

Нема коментара:

Постави коментар