уторак, 4. октобар 2011.

Sokratov test tri sita

U staroj Grčkoj Sokrat je bio poznat po tome da je veoma visoko cijenio znanje.
Jednog dana srete ga poznanik i reče:
-Znaš li šta sam upravo čuo o tvom prijatelju?
-Samo trenutak – zaustavio ga je Sokrat – Prije nego što mi kažeš, želio bih da napraviš kratak test. Ime mu je Test ri sita .
- Test tri sita?
- Da. Prije nego što mi govoriš o mom prijatelju, razmisli što mi želiš reći i propušti svoje riječi kroz posebna sita.

Prvo sito je sito istine. Jesi li posve siguran, da je to što mi želiš ispričati istina?
- Ne – odgovori čovjek – U stvari, upravo sam čuo i …
- U redu – reče Sokrat- Probajmo s drugim sitom. Sitom dobrote. Želiš li mi ispričati nešto dobro o mom prijatelju?
- Ne, upravo suprotno…
- Znači tako – nastavi Sokrat – želiš mi ispričati nešto loše o njemu, ali ne znaš je li to istina. No, još uvijek ti je na raspolaganju sito upotrebljivosti.
Da li će mi koristiti to što bi mi želio ispričati o mom prijatelju?
- U stvari, ne…
- Dakle – zaključio je Sokrat- Ukoliko mi želiš ispričati nešto za šta ne znaš da li je istinito, nije dobro niti korisno, zašto bi mi uopšte morao išta ispričati ?

Нема коментара:

Постави коментар